1. Головна
  2. Козелецька селищна рада
  3. Рішення виконкому № 839-58/VIII від 28.06.2023


ПРИЙНЯТО

Україна

КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Виконавчий комітет

РІШЕННЯ

28 червня 2023 року

смт. Козелець

№ 839-58/VIII

Про погодження Положення про субланку

Козелецької територіальної громади

Чернігівської районної ланки територіальної

підсистеми єдиної державної системи

цивільного захисту Чернігівської області

Відповідно до статті 10 Кодексу цивільного захисту України, постанов Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту» (із змінами),           від 11 березня 2015 року № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту» (із змінами), розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 10 травня 2023 року № 243, з метою реалізації заходів цивільного захисту, визначення складу органів управління та сил цивільного захисту, планування їх діяльності щодо ефективного захисту населення і територій, у разі загрози виникнення або при виникненні надзвичайних ситуацій, порядку виконання завдань з організації взаємодії  між органами управління та силами цивільного захисту, керуючись пунктом 3 статті 36 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:

1. Затвердити Положення про субланку Козелецької територіальної  громади Чернігівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Чернігівської області (додається).

2. Структурним підрозділам територіальної громади та підпорядкованим комунальним підприємствам (установам) забезпечити реалізацію цього Положення.

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника селищного голови з фінансово-економічних та соціальних питань Гарбуза М.П.

Селищний голова                                                            Валентин БРИГИНЕЦЬ

Додаток

до рішення виконавчого комітету

Козелецької селищної ради

від 28 червня 2023 року

№ 839-58/VIII

Положення

про субланку Козелецької територіальної громади Чернігівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Чернігівської області

  1. Це Положення визначає основи створення субланки Козелецької територіальної громади Чернігівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Чернігівської області (далі – субланка територіальної громади), її склад, завдання та рівні.
  2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

- ланка територіальної підсистеми — складова частина територіальної підсистеми, яка створюється районними державними (військовими) адміністраціями у районах і до якої входять субланки ланки територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;

- субланка – складова частина ланки територіальної підсистеми, яка утворюється виконавчими органами міських, селищних, сільських рад у територіальних громадах району і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;

-  територіальна підсистема – складова частина єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється в області, і до якої входять ланки територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Положенні про єдину державну систему цивільного          захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 (із змінами).

  1. Метою створення субланки Козелецької територіальної громади є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період на території громади.
  2. Завданнями субланки територіальної громади є:
  • забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
  • організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій громади від надзвичайних ситуацій;
  • планування заходів цивільного захисту;
  • організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
  • проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
  • ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
  • проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території відповідного регіону, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
  • ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
  • навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
  • організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
  • здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
  • створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
  • забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;
  • здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
  • інші завдання, визначені законом.
  1. Положення про субланку Козелецької територіальної громади Чернігівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Чернігівської області затверджується органом, який її утворив (виконавчим органом селищної ради).
  1. Безпосереднє керівництво субланкою здійснює – селищний голова.
  2. До складу субланки територіальної громади входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
  3. Для координації діяльності селищної ради, суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту функціонує:

- комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Козелецької селищної ради;

- на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.

Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій провадять свою діяльність відповідно до положень про них.

Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у        разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  1. Управління територіальною підсистемою здійснюють:
  • на регіональному рівні – Чернігівська обласна державна (військова) адміністрація, Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Чернігівської обласної державної адміністрації, Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій В Чернігівській області;
  • на місцевому рівні – районні державні (військові) адміністрації, виконавчі органи міських, селищних та сільських рад, підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються в їх складі, підрозділи Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області;
  • на об’єктовому рівні – керівник суб’єкта господарювання, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до законодавства.
  1. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
  • на регіональному рівні:

- оперативно-чергові служби пунктів управління Чернігівської обласної державної (військової) адміністрації;

- оперативно-чергова служба центру управління в надзвичайних ситуаціях Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області;

- оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання            (у разі їх утворення).

  • на місцевому рівні:

- чергові служби районних державних (військових) адміністрацій та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад;

- оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання          (у разі їх утворення).

  • на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання (у разі їх утворення).

У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів з ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.   

  1. Для забезпечення сталого управління заходами цивільного захисту та реалізації функцій, передбачених на особливий період, органами місцевого самоврядування і суб’єктами господарювання використовується державна система пунктів управління.
  2. До складу сил цивільного захисту субланки територіальної підсистеми, згідно з додатком 1 до цього Положення, належать:

- підрозділи (частини) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області;

-  місцеві, комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби громадських організацій;

-  об’єктові та місцеві формування цивільного захисту;

-  об’єктові та місцеві спеціалізовані служби цивільного захисту;

-  добровільні формування цивільного захисту.

  1. До складу субланки територіальної громади входять місцеві спеціалізовані служби цивільного захисту, що утворюються органами управління і суб’єктами господарювання відповідно до законодавства, згідно з додатком 2 до цього Положення.

Облік сил цивільного захисту субланки територіальної громади ведеться Головним управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області.

  1. Режими функціонування територіальної підсистеми встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України.

Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації для територіальної підсистеми встановлюється:

- за рішенням Кабінету Міністрів України – для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для кількох окремих її територіальних підсистем;

- за рішенням Чернігівської обласної державної (військової) адміністрації – для територіальної підсистеми в повному обсязі або частково для кількох окремих її складових (ланок територіальної підсистеми);

- за рішеннями районних державних (військових) адміністрацій – для відповідної ланки територіальної підсистеми в повному обсязі або частково  для кількох окремих її субланок;

- за рішеннями виконавчих органів міських, селищних та сільських рад – для відповідної субланки ланки територіальної підсистеми.

Заходи з реалізації режимів функціонування та основні завдання, що виконуються територіальною підсистемою визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 (із змінами).

  1. Переведення територіальної підсистеми у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.
  2. Субланка територіальної громади провадить свою діяльність відповідно до плану основних заходів цивільного захисту на рік.
  3. Функціонування субланки територіальної громади, проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту на особливий період.
  4. Заходи із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються на основі планів реагування на надзвичайні ситуації.
  5. На об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
  6. З метою забезпечення здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на території територіальної громади проводиться постійний моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій.
  7. Організація, залучення відповідних сил та засобів до робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, призначення керівника таких робіт здійснюються відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 (із змінами), та        інших нормативно-правових актів.
  8. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі протягом не менш як трьох діб.

Керуючий справами (секретар)

виконавчого комітету                                                          Людмила НАБІЛЬСЬКА