1. Головна
  2. Козелецька селищна рада
  3. Рішення виконкому № 826-57/VIII від 13.06.2023


ПРИЙНЯТО

Україна

КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Виконавчий комітет

РІШЕННЯ

13 червня 2023 року

смт. Козелець

№ 826-57/VIII

Про створення комісії з розгляду питань

щодо надання компенсації за пошкоджені

об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових

дій, терористичних актів, диверсій, спричинених  збройною агресією Російської Федерації проти України на території Козелецької селищної ради

На виконання Закону України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України», пункту 7 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкодженого внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації з використанням електронної публічної послуги “єВідновлення”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381, з метою розгляду питань щодо надання компенсації, враховуючи дані Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, керуючись ст. 40 Закону України           «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:

  1. Створити Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України на території Козелецької селищної ради та затвердити її склад (додаток 1).
  2. Затвердити Положення про Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України на території Козелецької селищної ради (додаток 2).
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника селищного голови з фінансово-економічних та соціальних питань Гарбуза М.П.

Селищний голова                                                             Валентин БРИГИНЕЦЬ

Додаток 1

до рішення виконавчого комітету

Козелецької селищної ради

від 13 червня 2023 року

№ 826-57/VIII

СКЛАД комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України на території Козелецької селищної ради

1.

Гарбуз

Микола Павлович

Заступник селищного голови з фінансово-економічних та соціальних питань, голова комісії;

2.

Золотаревська

Олена Олександрівна

Заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступник голови комісії;

3.

Науменко

Олександр Михайлович

Начальник відділу проектування, містобудування, архітектури та ЖКГ селищної ради, секретар комісії;

4.

Лєпєєва

Тетяна Олександрівна

Начальник відділу юридичного забезпечення та кадрової роботи селищної ради;

5.

Дрофенко

Ольга Андріївна

Завідувач сектору економічного розвитку фінансового управління селищної ради;

6.

Дубинський

Леонід Михайлович

Головний спеціаліст з ведення містобудівного кадастру відділу проектування, містобудування, архітектури та ЖКГ селищної ради;

7.

Бреус

Оксана Петрівна

Головний спеціаліст з питань комунальної власності відділу земельних відносин та комунальної власності селищної ради;

8.

Пузік

Олександр Володимирович

Адміністратор Центру надання адміністративних послуг селищної ради;

9.

Представники громадськості в кількості не менше однієї третини загального складу комісії;

10.

Староста відповідного старостинського округу;

11.

Депутат Козелецької селищної ради (за згодою);

12.

Фахівець в галузі знань «Будівництво та архітектура»;

13.

Суб’єкт оціночної діяльності (за згодою)

Керуючий справами (секретар)

виконавчого комітету                                                    Людмила НАБІЛЬСЬКА

Додаток 2

до рішення виконавчого комітету

Козелецької селищної ради

від 13 червня 2023 року

№ 826-57/VIII

 

ПОЛОЖЕННЯ

про комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України

  1. Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі — Комісія) утворюється з метою прийняття рішень про надання/відмову в наданні компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення».

Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, цим Положенням.

Комісія здійснює свою роботу відповідно до Закону України «Про  компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» від 23.02.2023 року № 2923-IX, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення» від 21.04.2023 року № 381 (далі – Постанова № 381).

  1. Отримувачем компенсації є фізична особа – громадянин України, яка досягла 18-річного віку та подала засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або в інший спосіб, передбачений цим Порядком, заяву та є власником (співвласником) пошкодженого об’єкта, право власності якого підтверджено.
  2. Отримувачем компенсації не можуть бути:

- особи, до яких застосовано санкції відповідно до Закону України               «Про санкції»;

- особи, які мають судимість за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I «Злочини проти основ національної безпеки України» Особливої частини Кримінального кодексу України;

- спадкоємці осіб, визначених абзацами другим та третім цього пункту, у разі, коли належний спадкодавцю об’єкт нерухомого майна був пошкоджений за життя такого спадкодавця.

  1. Пріоритетне право на отримання компенсації має:

- учасник бойових дій, особа з інвалідністю внаслідок війни, особа, визначена частиною першою статті 10, частиною першою статті 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- особа, призвана на військову службу за призовом під час мобілізації,           на особливий період відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 65 «Про загальну мобілізацію» та якій не надано статус учасника бойових дій;

- особа з інвалідністю I та II групи;

- багатодітна сім’я;

- батьки-вихователі дитячого будинку сімейного типу;

- прийомні батьки;

- патронатні вихователі;

- особи з числа дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;

- опікуни/піклувальники.

  1. Комісія є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним виконавчому комітету Козелецької селищної ради.

Положення про комісію, її персональний склад затверджуються виконавчим комітетом Козелецької селищної ради. Кількість членів комісії повинна бути не менш як п’ять осіб. Максимальна кількість членів комісії, а також кількість представників від громадськості затверджується уповноваженим органом. Голова, заступник голови, секретар обираються з представників уповноваженого органу на першому засіданні комісії простою більшістю голосів членів комісії шляхом голосування. До складу комісії входять представники від Козелецької селищної ради та громадськості (кількість представників від громадськості не може бути меншою однієї третини загального складу комісії), а також фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань «Будівництво та архітектура», крім спеціальності «Геодезія та землеустрій», або особа, що має досвід роботи у сфері будівництва.

  1. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

- надає отримувачам компенсації вичерпну інформацію та консультації з питань отримання компенсації, повідомляє про можливість звернутися на урядову гарячу лінію;

- розглядає заяви;

- встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації;

- проводить перевірку отримувача компенсації на відсутність (наявність) судимості за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I «Злочини проти основ національної безпеки України» Особливої частини Кримінального кодексу України;

- перевіряє наявність в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна відомостей щодо акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8ꞌ, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт. У разі відсутності даних акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна комісія вживає заходів для проведення обстеження відповідно до законодавства шляхом звернення до уповноваженого органу або самостійно, якщо вона виконує функції комісії відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт;

- ознайомлює отримувача компенсації з даними, зафіксованими для заповнення чек-листа;

- приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову у наданні компенсації;

- виконує інші повноваження, що випливають із покладених на неї завдань.

  1. Інформація про місцезнаходження комісії, її персональний склад, порядок роботи та інформація за результатами засідань комісії (кількість розглянутих заяв, прийнятих комісією рішень тощо) розміщується на офіційному веб-сайті уповноваженого органу (за наявності).

Основною формою роботи комісії є засідання, необхідність проведення яких і перелік питань до розгляду на яких визначає голова комісії.

Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії здійснює Козелецька селищна рада. Члени комісії з числа представників від громадськості беруть участь у роботі комісії на громадських засадах.

Комісія може проводити свої засідання в режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів електронних комунікацій, зокрема через Інтернет.

Засідання комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.

Член комісії, який має конфлікт інтересів, не має права брати участь у засіданнях комісії з питань, за якими існує такий конфлікт інтересів. Про наявність конфлікту інтересів член комісії або інша особа, яка має відповідні відомості, повинні повідомити голові комісії до початку засідання для прийняття рішення про можливість участі відповідного члена комісії у засіданні з відповідних питань.

Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні.

Рішення комісії, в тому числі ті, що прийняті за результатами засідання, проведеного дистанційно в режимі реального часу (он-лайн), підписується головою, секретарем та присутніми на засіданні членами комісії (члени комісії, які беруть участь у засіданні комісії дистанційно в режимі реального часу             (он-лайн) та можуть підписувати в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису).

Комісія відповідно до покладених на неї завдань провадить свою діяльність із дотриманням законодавства про охорону праці, виконанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту. Під час попереджувального сигналу «Увага всім» члени комісії зобов’язані дотримуватися планів реагування на надзвичайні ситуації, затверджених в установленому законодавством порядку.

  1. Голова комісії має право:

- здійснювати керівництво діяльністю комісії;

- видавати письмові розпорядження обов'язкові для виконання всіма членами комісії;

- створювати робочі групи;

- приймати оперативні рішення, спрямовані на забезпечення якісного та своєчасного розгляду заяв громадян;

-  реалізовувати інші повноваження, передбачені чинним законодавством.

  1. Голова комісії може прийняти рішення про проведення засідання комісії у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет, або про участь члена комісії в такому режимі.
  2. Засідання комісії веде голова комісії, а за його відсутності – заступник голови комісії.
  3. Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях комісії забезпечує секретар комісії.
  4. Розрахунок компенсації за пошкоджений об’єкт комісія здійснює в такій послідовності:

- визначає обсяг пошкоджень об’єкта нерухомого майна за даними акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8ꞌ, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт з урахуванням результатів огляду;

- проводить огляд пошкодженого об’єкта з метою встановлення фактів проведення ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження;

- здійснює фотофіксацію пошкоджень об’єкта нерухомого майна, що свідчать про характер та обсяг руйнувань, визначених у чек-листі, у разі недодання результатів фотофіксації до акта комісійного обстеження;

- заповнює чек-лист.

Чек-лист заповнюється в електронній формі за допомогою Реєстру пошкодженого та знищеного майна. Розмір компенсації за один пошкоджений об’єкт не може бути більший, ніж 200 тис. гривень.

  1. Комісія в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна:

- отримує заяви для їх розгляду;

- перевіряє надану інформацію в заяві та додані документи;

- вносить відомості про зупинення/поновлення розгляду заяви із зазначенням інформації та/або документів, які заявник повинен додати;

- вносить результати комісійного обстеження у разі його проведення за рішенням цієї комісії;

- заповнює за кожним пошкодженим об’єктом чек-лист, результати фотофіксації пошкоджень об’єкта та визначає розмір компенсації;

- вносить відомості про надання/відмову у наданні компенсації.

Комісія проводить перевірку інформації, наданої в заяві та доданих до неї документах, зокрема з урахуванням рекомендацій Мінфіну, наданих за результатами верифікації такої інформації щодо її відповідності вимогам законодавства, що впливає на визначення права на отримання та розмір компенсації заявника, відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат».

Комісія має доступ та право на отримання документів та/або інформації (в тому числі конфіденційної, в порядку, встановленому законодавством) з інформаційно-комунікаційних систем державної та комунальної форми власності, необхідних для перевірки відомостей, зазначених у заявах.

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, які володіють документами та/або інформацією, необхідними для прийняття рішення про  надання компенсації (у тому числі з метою поновлення втрачених документів, необхідних для надання компенсації), зобов’язані безкоштовно надати такі документи та/або інформацію комісії протягом трьох робочих днів з дня отримання відповідного запиту.

  1. За результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову у наданні компенсації. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов’язково зазначаються підстави для такої відмови.

Протягом п’яти днів від завершення строку для подання заперечень на рішення комісії (з урахуванням можливого його продовження за заявою заявника) виконавчий комітет Козелецької селищної ради розглядає прийняте комісією рішення разом із запереченнями заявника (якщо такі були подані)          та приймає одне з таких рішень:

- затвердити рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації;

- надіслати заяву на повторний розгляд комісією.

Копія рішення виконавчого комітету Козелецької селищної ради вноситься посадовою особою Козелецької селищної ради з накладенням електронного кваліфікованого підпису, що базується на сертифікаті відкритого ключа, до Реєстру пошкодженого та знищеного майна протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

Уповноважений орган/комісія може звернутися до Групи підтримки «єВідновлення» для отримання рекомендацій та роз’яснень з питань, які були підставою для надсилання заяви на повторний розгляд.

  1. Черговість прийнятих до розгляду заяв визначається автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна у порядку надходження інформаційних повідомлень з урахуванням пріоритетного права.

Строк розгляду заяви не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня її подання до моменту внесення в Реєстр пошкодженого та знищеного майна рішення про надання/відмову у наданні компенсації.

У разі коли заява була подана до дати утворення комісії, строк розгляду заяви відраховується від дати утворення комісії уповноваженим органом.

  1. Підставами для відмови у наданні компенсації є:

- подання заяви про надання компенсації особою, яка не може бути отримувачем компенсації відповідно до цього Порядку або не має повноважень для подання заяви;

- виявлення недостовірних даних, зазначених у заяві про надання компенсації за пошкоджений об’єкт.

Підставами для зупинення розгляду заяви комісією є:

- неподання або подання не в повному обсязі інформації та/або необхідних документів;

- наявність у комісії документально підтверджених відомостей про те, що отримувачу компенсації вручено підозру про вчинення кримінального  правопорушення, передбаченого розділом І «Злочини проти основ  національної безпеки України» Особливої частини Кримінального кодексу України.

Комісія у строк, встановлений для розгляду заяви, приймає рішення про зупинення розгляду заяви та невідкладно, але не пізніше, ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття такого рішення, повідомляє про це заявнику.

Рішення повинне містити вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду заяви.

Комісія не має права вимагати від заявника надання інших документів, крім тих, відсутність яких стала підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви.

Розгляд заяви про надання компенсації поновлюється на підставі рішення комісії про відновлення розгляду заяви про надання компенсації протягом п’яти робочих днів з дня отримання відомостей про усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви. Зазначене рішення приймається протягом п’яти робочих днів з дня отримання комісією відомостей про усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про надання компенсації.

Перебіг строку розгляду заяви продовжується з моменту усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

  1. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності комісії здійснюється у такому порядку:

1) у разі незгоди з даними акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження заявник має право подати заперечення до комісії протягом п’яти робочих днів з дати проведення обстеження, якщо таке обстеження було проведено після подання заяви (якщо обстеження було проведено до дати подання заяви, протягом п’яти робочих днів після подання заяви). Заперечення повинні бути в обов’язковому порядку розглянуті та враховані комісією під час складання чек-листа та прийняття рішення про надання/відмову у наданні компенсації, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні;

2) у разі незгоди з рішенням комісії про надання/відмову у наданні компенсації, зокрема з розміром компенсації, заявник має право подати заперечення до виконавчого комітету Козелецької селищної ради протягом п’яти робочих днів з дати прийняття рішення комісією. Заперечення повинні бути в обов’язковому порядку розглянуті та враховані уповноваженим органом під час прийняття одного з рішень, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні;

3) у разі незгоди з іншими рішеннями, діями або бездіяльністю комісії заявник має право подати відповідну скаргу до виконавчого комітету Козелецької селищної ради протягом п’яти робочих днів з дати вчинення         таких дій або прийняття рішень/граничного строку, коли такі дії повинні            бути вчинені або рішення прийняті. За результатами розгляду скарги виконавчий комітет Козелецької селищної ради приймає рішення, яке є обов’язковим для виконання комісією.

Заперечення та скарги, передбачені цим пунктом, подаються заявником у паперовій формі через адміністратора Центру надання адміністративних послуг, посадову особу органу соціального захисту населення або нотаріуса.

За зверненням заявника строк подання заперечень чи скарг може бути продовжений ще на п’ять робочих днів.

До заперечення/скарги заявник має право подавати пояснення, фотофіксації, висновки від третіх осіб, зокрема Групи підтримки «єВідновлення», інші документи на підтвердження аргументів, наведених в запереченні/скарзі.

Рішення виконавчого комітету Козелецької селищної ради можуть бути оскаржені у судовому порядку.

  1. З метою встановлення факту цільового використання компенсації для придбання будівельної продукції для проведення ремонту за кожним видом ремонтних робіт, визначених у чек-листі, комісією здійснюється верифікація.

Верифікація здійснюється комісією протягом 30 календарних днів після закінчення місяця щодо не менш як 5 відсотків всіх заяв, ремонтні роботи за якими завершені у такому місяці. Ремонт вважається завершеним з дати подання отримувачем компенсації повідомлення, а у разі неподання такого повідомлення – через дванадцять місяців з дати зарахування коштів на спеціальний рахунок отримувача компенсації. Відбір заяв, ремонтні роботи за якими завершені, для проведення верифікації здійснюється автоматично з даних Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Верифікація здійснюється з обов’язковим комісійним обстеженням об’єкта, на якому проводилися ремонтні роботи. В рамках верифікації перевіряється відповідність фактично проведених робіт та/або придбаних товарів будівельної продукції за кожним видом ремонтних робіт, визначених у чек-листі. Результати верифікації фіксуються в акті верифікації, який вноситься в Реєстр пошкодженого та знищеного майна.

У разі коли неможливо встановити факт проведення робіт чи придбання товарів будівельної продукції через незалежні від отримувача компенсації обставини (у разі повторного руйнування через бойові дії, терористичні акти, диверсії, пожежі, повені тощо), в акті верифікації робиться відповідна позначка.

Результати верифікації можуть бути оскаржені відповідно до пункту 13 цього Положення.

Керуючий справами (секретар)

виконавчого комітету                                                        Людмила НАБІЛЬСЬКА