ПРИЙНЯТО
Україна
КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ
23 квітня 2024 року
сел. Козелець
№ 2775-79/VIII
Про погодження Програми
розроблення, оновлення та внесення
змін до містобудівної документації
Козелецької селищної ради на 2024-2026 роки
в новій редакції
З метою удосконалення та послідовного розроблення нової чи коригування діючої містобудівної документації громади для забезпечення сталого розвитку, раціонального використання земель, створення повноцінного і безпечного середовища, врахування державних, суспільних і приватних інтересів на території Козелецької селищної ради, керуючись ст. 27, 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:
- Погодити Програму розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації Козелецької селищної ради на 2024-2026 роки в новій редакції (додається).
- Фінансовому управлінню селищної ради передбачити кошти на фінансування заходів Програми.
- Рішення виконавчого комітету селищної ради від 24.10.2023 року № 1530-68/VIII «Про погодження Програми розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації Козелецької селищної ради на 2024-2026 роки» вважати таким, що втратило чинність.
- Контроль за виконанням рішення покласти на заступника селищного голови з фінансово-економічних та соціальних питань Гарбуза М.П.
Селищний голова Валентин БРИГИНЕЦЬ
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Козелецької селищної ради
від 23 квітня 2024 року
№ 2775-79/VIII
ПРОГРАМА
розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації Козелецької селищної ради на 2024-2026 роки
в новій редакції
сел. Козелець
2024 рік
- Паспорт
Програми розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації Козелецької селищної ради на 2024-2026 роки в новій редакції
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Козелецька селищна рада, виконавчий комітет Козелецької селищної ради |
2. |
Законодавча база, нормативні документи |
Земельний кодекс України, Закони України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону культурної спадщини», «Про стратегічну екологічну оцінку», постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр», від 01.09.2021 року № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» |
3. |
Розробник Програми |
Козелецька селищна рада, виконавчий комітет Козелецької селищної ради |
4. |
Відповідальні виконавці |
Козелецька селищна рада, виконавчий комітет Козелецької селищної ради |
5. |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Козелецька селищна рада, виконавчий комітет Козелецької селищної ради |
6. |
Учасники Програми |
Козелецька селищна рада, виконавчий комітет Козелецької селищної ради, фізичні та юридичні особи |
7. |
Термін реалізації Програми |
2024-2026 роки |
8. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Бюджет Козелецької селищної ради |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, в т.ч.: |
3 000,00 тис. грн. 2024 рік – 1 000,0 тис. грн. 2025 рік – 1 000,0 тис. грн. 2026рік – 1 000,0 тис. грн. |
- Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Програма розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації Козелецької селищної ради на 2024-2026 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону культурної спадщини», «Про стратегічну екологічну оцінку», постанов Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр», від 01.09.2021 року № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації».
Відповідно до законодавчих актів України містобудівна документація визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання територій.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів територій, їх оновлення та внесення змін до них.
Генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
План зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території може передбачати також формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані.
Розділ «Стратегічна екологічна оцінка» – це процедура визначення, опису та оцінювання наслідків виконання документів державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виправданих альтернатив, розроблення заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків, яка включає визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, складання звіту про стратегічну екологічну оцінку, проведення громадського обговорення та консультацій (за потреби – транскордонних консультацій), врахування у документі державного планування звіту про стратегічну екологічну оцінку, результатів громадського обговорення та консультацій, інформування про затвердження документа державного планування та здійснюється у порядку, визначеному Законом.
Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі відсутності містобудівної документації, затвердженої відповідно до законодавства, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Враховуючи те, що до складу Козелецької селищної ради входить 53 села та селище і в більшості з них містобудівна документація відсутня або застаріла, виникає необхідність створення генеральних та детальних планів території громади з метою передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб.
Прийняття Програми удосконалить роботу селищної ради та зацікавлених організацій у сфері надання дозволів на землекористування, погодження матеріалів землеустрою та здійснення будівництва.
- Мета Програми
Метою Програми є удосконалення та послідовне розроблення нової чи коригування діючої містобудівної документації громади для забезпечення сталого розвитку, раціонального використання земель, створення повноцінного і безпечного середовища, врахування державних, суспільних і приватних інтересів на території громади.
- Перелік завдань Програми
Основними завданнями Програми є:
- розроблення проектної документації щодо встановлення меж населених пунктів із урахуванням перспективних напрямів цільового використання територій;
- розроблення (оновлення, коригування) містобудівної документації населених пунктів громади (генплани, плани зонувань, детальні плани та інше);
- врахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для містобудівних потреб;
- забезпечення сталого розвитку населених пунктів громади;
- охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів;
- обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови території громади, на якій передбачена перспективна містобудівна діяльність;
- регулювання забудови населених пунктів громади та інших територій.
Програма спрямована на реалізацію основних напрямів державної та регіональної політики в галузі містобудівної діяльності та гармонійного узгодження інтересів та ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування, бізнесу і громадськості.
Досягнення зазначеної мети та завдань буде здійснюватися шляхом реалізації заходів, передбачених цією Програмою (Додаток 1).
- Обґрунтування шляхів розв’язання проблеми, очікувані результати та ефективність Програми
Розвиток містобудівельної діяльності є питанням актуальним і першочерговим для населених пунктів громади. З метою підвищення інвестиційної привабливості території громади, нові та оновлені генеральні плани надають пріоритетне значення для залучення інвестиційних коштів.
Шляхами розв’язання проблем є:
- поетапне розроблення та затвердження містобудівної документації населених пунктів громади – генеральних планів, планів зонування, детальних планів територій комплексної забудови та реконструкції з урахуванням громадських інтересів та інвестиційних намірів, комплексного розвитку соціальної сфери та інженерно-транспортної інфраструктури, охорони довкілля та культурної спадщини;
- оновлення та/або внесення змін до наявної містобудівної документації;
Виконання Програми дасть змогу:
- оновити містобудівну документацію із застосуванням сучасних геоінформаційних технологій;
- поліпшити інвестиційний клімат у населених пунктах та забезпечити їх збалансований соціально-економічний розвиток;
- здійснити комплексну забудову чи реконструкцію територій населених пунктів громади;
- забезпечити сталий розвиток інженерно-транспортної інфраструктури території Козелецької селищної ради;
- забезпечити правові засади містобудівної діяльності.
- Обсяги та джерела фінансування
Обсяг фінансування Програми з селищного бюджету визначається, виходячи з конкретних завдань Програми та вартості виконуваних робіт по виготовленню топографо-геодезичних планів та містобудівної документації. Дійсна вартість проєктно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку буде встановлюватися проєктною установою та замовником із урахуванням усіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку, потреби в територіях населеного пункту або території на час виготовлення містобудівної документації.
Фінансування заходів, передбачених Програмою, здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету в межах фінансових можливостей бюджету та у межах видатків, затверджених рішенням сесії селищної ради про селищний бюджет на відповідний бюджетний період та інших джерел фінансування, незаборонених чинним законодавством України.
Загальний орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, необхідний для реалізації Програми на 2024-2026 роки складає 3 000,0 тис. грн.
- Строки виконання Програми
Реалізація Програми розрахована на 2024-2026 роки.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації її завдань та заходів.
Координацію та контроль за виконанням заходів і завдань Програми, цільовим та ефективним використанням коштів забезпечують відповідальні виконавці (головні розпорядники коштів), протягом періоду дії Програми, ініціюють внесення змін до Програми на підставі даних аналізу щодо стану її виконання.
В останній рік дії Програми розробник подає пропозиції про доцільність її фінансування на наступні роки.
Голова Валентин БРИГИНЕЦЬ
Додаток 1
до Програми
Напрями діяльності та заходи
Програми розроблення, оновлення тавнесення змін до містобудівної документації Козелецької селищної ради
на 2024-2026 роки
№ п/п |
Заходи Програми |
Відповідальні виконавці |
Термін виконання заходу |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування (тис. грн), в тому числі по роках: |
Очікуваний результат |
|||
Всього |
2024 |
2025 |
2026 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
Розроблення (оновлення, коригування) містобудівної документації населених пунктів громади (генплани, плани зонувань, детальні плани та інше) |
Козелецька селищна рада, виконавчий комітет Козелецької селищної ради |
2024-2026 роки |
Бюджет Козелецької селищної ради, кошти інвесторів |
3 000,0 |
1 000,0 (в т.ч. розроблення звіту про стратегічну екологічну оцінку щодо документів державного планування - генеральних планів сіл Нічогівка, Гарбузин, Єрків, Жеребецьке, Закревське, Тополі та Олексіївщина – 700,0; інше – 300,0) |
1 000,0 |
1 000,0 |
Обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови території громади, на якій передбачена перспективна містобудівна діяльність; визначення, опис та оцінювання наслідків виконання документів державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Керуючий справами (секретар) виконавчого комітету Людмила НАБІЛЬСЬКА