1. Головна
  2. Козелецька селищна рада
  3. Рішення сесії № 11-36/VIII від 23.08.2024


ПРИЙНЯТО

Україна

КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА  РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

(тридцять шоста сесія восьмого скликання)

23 серпня 2024 року

сел. Козелець

№ 11-36/VIII

Про зміну юридичної адреси та

затвердження Статуту Козелецького ліцею №1

Козелецької селищної ради в новій редакції

         Відповідно до частини першої статті 144 Конституції України, Цивільного кодексу України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України» від 26.01.2024 року № 3285, наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 19.01.2024 р. № 48 «Про внесення змін до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2000 р. №290», у зв’язку із зміною адміністративно-територіального устрою України (селища міського типу змінюються на селища), керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада вирішила:

  1. Внести зміни до юридичної адреси Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради з адреси: вул. Івана Франка, буд. 36/1, смт Козелець, Чернігівський район, Чернігівська область, 17000 на адресу: вул. Івана Франка, буд. 36/1, селище Козелець, Чернігівський район, Чернігівська область, 17000.
  2. Затвердити Статут Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради в новій редакції, що додається.
  3. Директору Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради провести дії, передбачені чинним законодавством України щодо державної реєстрації статутних документів закладу.
  4. Пунктом 3 рішення двадцятої сесії Козелецької селищної ради 8 скликання від 12 серпня 2022 року № 04-20 /VIII «Про зміну найменування юридичної особи Козелецької гімназії №1 Козелецької селищної ради» визнати таким, що втратив чинність.
  5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку.

Секретар                                                                       Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ

Додаток до

рішення тридцять шостої

Козелецької селищної ради

восьмого скликання

від 23 серпня  2024 року

№ 11-36/VIII

СТАТУТ

Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради

(нова редакція)

 

І. Загальніположення

  • Козелецький ліцей №1 Козелецької селищної ради перебуває в комунальній власності Козелецької селищної  ради, має статус опорного закладу.
  • Найменування закладу освіти:

Повна назва: Козелецький ліцей №1 Козелецької селищної ради.

Скорочена назва: Козелецький ліцей №1.

  • Юридична адреса ліцею: вул. Івана Франка, буд. 36/1,селище Козелець, Чернігівський район,Чернігівська область, 17000.
  • Козелецький ліцей №1 Козелецької селищної ради є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, офіційні бланки з відповідними реквізитами, інші атрибути юридичної особи відповідно до чинного законодавства України; може бути фінансово автономним, мати самостійний баланс та рахунок в установі банку і Державній казначейській службі України, мати право відкривати рахунки у відповідних установах, набувати майнових та особистих немайнових прав.
  • До складу Козелецького ліцею №1 входять територіально відокремлені структурні підрозділи, які забезпечують реалізацію права громадян на здобуття початкової та базової середньої освіти:
  • Бобруйківська філія (вул. Тараса Шевченка, буд. 35, с.Бобруйки, Чернігівський район, Чернігівська область, 17070);
  • Мостищенська філія (вул. Центральна, буд. 15, с.Мостище, Чернігівський район, Чернігівська область, 17085).
    • Козелецький ліцей №1 Козелецької селищної ради (далі – ліцей) є комунальним закладом.
    • Засновником ліцею є Козелецька селищна рада (далі – Засновник). Засновник та/або уповноважений ним орган управління здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус та територію обслуговування, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування.

1.8. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.

1.9.  Ліцей є закладом загальної середньої освіти, який забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти через організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, на трьох рівнях:

- початкова освіта тривалістю чотири роки;

- базова середня освіта тривалістю п’ять років;

- повна загальна середня освіта тривалістю два роки. 

1.10. У ліцеї поглиблене вивчення окремих предметів визначається закладом освіти відповідно до наявної матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів, з урахуванням освітніх здібностей і потреб здобувачів освіти та заяв батьків.

1.11. Заклад проводить освітню діяльність на підставі ліцензії, що видається відповідно до законодавства України.

1.12. Головною метою діяльності ліцею є забезпечення реалізації права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти.

1.13. Органи місцевого самоврядування відповідно до території обслуговування, закріпленої за ліцеєм розпорядженням Засновника, здійснюють підвезення учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності, до закладу та у зворотному напрямку.

1.14. Головними завданнями ліцею є:

- виховання громадянина України;

- всебічний розвиток, формування світогляду і соціалізація особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям патріотизму і національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що необхідні для самовдосконалення, підготовки до самостійного життя і подальшого здобуття освіти;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- формування навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти;

- організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях і принципах, визначених законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»;

- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття початкової, базової, повної загальної середньої освіти;

- створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу.

1.15. Ліцей  самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї автономії, обсяг якої визначається Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами  України та цим Статутом.

1.16. Ліцей має право:

- бути самостійним, незалежним та відповідальним у прийняті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних,  кадрових,  фінансових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законодавством України;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку ліцею;

- визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани, самостійно формувати освітні програми;

- спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову, просвітницьку роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

- надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;

- бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та цим Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

- розвивати власну матеріально-технічну і соціальну базу (мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів), а також навчально-матеріальну базу для вивчення предмета «Захист України».

1.17. Ліцей зобов’язаний:

- реалізовувати положення Конституції України, закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших підзаконних нормативно-правових актів у галузі освіти;

- здійснювати освітню діяльність згідно з ліцензією;

- проходити в установленому порядку інституційний аудит;

- задовольняти потреби громадян, котрі проживають на території обслуговування закладу освіти, у здобутті початкової, базової, повної загальної середньої освіти;

- за потреби створювати інклюзивні класи або групи, організовувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами;

- забезпечувати єдність навчання та виховання;

- створювати власну науково-методичну базу;

- зберігати матеріально-технічну базу;

- охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

- видавати документи про освіту встановленого зразка.

1.18. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-  безпечні умови освітньої діяльності;

-  дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.19. Діяльність ліцею ґрунтується на принципах гуманізму, демократизму, рівності, справедливості, толерантності, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій, верховенства права, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, диференціації та оптимізації змісту і форми освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.

1.20. Мовою освітнього та виховного процесів у ліцеї є державна українська мова. Усі здобувачі освіти вивчають державну мову відповідно до державних стандартів.

1.21.Учасники освітнього процесу ліцею розробляють стратегію розвитку закладу на певний період, в якій визначаються особливості освітньої діяльності. Стратегія розвитку схвалюється педагогічною радою, затверджується засновником та впроваджується в практику наказом керівника закладу освіти.

1.22. У закладі освіти створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів, творчі групи, психологічна, методична служби, наукові та інші об’єднання учнів, вчителів, батьків тощо.

1.23. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі освіти організовується згідно з положенням «Про індивідуальне навчання та екстернат у системі закладів загальної середньої освіти», затверджених Міністерством освіти і науки України.

1.24. Медичне обслуговування та організація харчування здобувачів освіти здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством України.

1.25. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені  між ними.

1.26. Наповнюваність класів, груп та їх поділ при вивченні окремих предметів навчального плану визначається Міністерством освіти і науки України.

ІІ. Зарахування учнів до ліцею, їх переведення та відрахування

 

2.1. Зарахування учнів до ліцею здійснюється відповідно до наказу керівника, що видається на підставі заяви одного з батьків дитини або осіб, що їх заміняють, поданої особисто за затвердженим зразком до якої додаються документи, визначені чинним законодавством України. За повноту і достовірність усієї інформації та усіх документів, що подаються до ліцею, відповідає, згідно з вимогами законодавства України, особа, яка їх подає.

2.2. Зарахування учнів до ліцею здійснюється на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування, закріпленої за ліцеєм розпорядженням Засновника.

2.3. Зарахування, відрахування та переведення учнів здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.

2.4. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

2.5. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються законодавством України.

2.6. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до ліцею відповідно до законодавства України та міжнародних договорів.

2.7. Переведення учнів до наступного класу ліцею здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

2.8. У разі переходу учня до іншого закладу освіти батьки або особи, які їх заміняють, подають до ліцею відповідну заяву та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.

2.9. Із ліцею відраховуються учні, які:

- здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;

- переводяться до іншого закладу освіти відповідно до чинного законодавства України;

- вибувають на постійне місце проживання за межі України.

2.10. Відрахування із зазначених підстав здійснюється відповідно до наказу директора ліцею.

IIІ. Організація освітнього процесу

 

3.1. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, основою для розроблення якої є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

3.2.    Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.

3.3.    На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу. Відповідно до навчального плану педагогічні працівники даного  закладу освіти самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

3.4. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до стратегічного плану розвитку та річного плану.

3.5.    У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи і стратегії його розвитку.

3.6.  План роботи затверджується педагогічною радою закладу освіти.

3.7.    У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються робочий навчальний план філії, розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

3.8.    Заклад освіти здійснює освітній процес за інституційною та індивідуальними формами навчання. За потребою можуть створюватися спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з уповноваженим органом управління освітою.

3.9.  Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв заклад освіти за погодженням з органом управління освітою може створювати умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

3.10. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри), режим роботи, а також тижневе навантаження учнів встановлюються закладом освіти в межах часу, передбаченого  навчальним планом, за погодженням із відповідним органом управління освітою.

3.11. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

3.12. Відволікання учнів від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

3.13. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

3.14.Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

3.15. Тривалість уроків у закладі освіти становить:

- у перших класах – 35 хвилин;

- у других – четвертих класах – 40 хвилин;

- у п’ятих – одинадцятих–45 хвилин.

3.16. При використанні технічних засобів навчання під час проведення навчального заняття види навчальної діяльності чергуються. Безперервна тривалість навчальної діяльності за допомогою технічних засобів навчання упродовж навчального заняття повинна бути: для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин; для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин; для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин; для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин; для учнів 10-11класів на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин. При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

3.17. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням  педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником закладу освіти.

3.18. Заклад освіти може обирати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

3.19. Крім  різних форм обов’язкових  навчальних  занять, у закладі освіти проводяться  індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

3.20. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого та четвертого уроків) – 20 хвилин.

3.21. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних предметів.

3.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно – гігієнічних вимог з урахуванням вимог освітніх програм та індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням перших класів не задаються.

3.23. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.   Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються профільним міністерством України. 

3.24. У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, свідоцтві досягнень) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

3.25. Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

3.26. Порядок переведення і випуск учнів закладу освіти визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти.

3.27. Навчання у випускних (4-х, 9-х, 11-х) класах закладу освіти завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок  державної атестації визначаються Міністерством освіти і науки України. У окремих випадках  учні  за  станом  здоров'я  або  з  інших поважних  причин  можуть  бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється профільним Міністерством України та Міністерством охорони здоров’я України.

3.28. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту початкової (базової і повної) загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначається профільним міністерством України.

3.29. Учням, які закінчили певний ступінь закладу освіти, видається відповідний документ про освіту:

- по закінченню закладу освіти І ступеня – свідоцтво досягнень;

- по закінченню закладу освіти ІІ ступеня – свідоцтво про здобуття базової загальної середньої освіти;

- по закінченню закладу освіти  – свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти.

3.30. За відмінні успіхи в навчанні учні нагороджуються похвальними грамотами, листами та медалями у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

3.31. Виховання учнів у закладі освіти здійснюється під час освітнього процесу.

3.32. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

3.33. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.34. Примусове залучення учнів закладу освіти до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

3.35. Дисципліна в закладі освіти підтримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

3.36. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

  1. IV. Учасники освітнього процесу

 

4.1.   Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:

- здобувачі освіти;

- керівники;

- педагогічні працівники;

- психологи, бібліотекарі;

- інші спеціалісти закладу;

- батьки або особи, які їх заміняють.

4.2.    Статус, права та обов’язки учасників освітнього  процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про освітній округ, іншими чинними нормативними актами, статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу. 

4.3.  Здобувачі освіти мають право на:

- доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у закладі освіти;

- вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів;

- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, корекційно-відновною базою закладу освіти;

- участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

- участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

- участь в обговоренні і внесенні власних пропозицій щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів (вихованців);

- участь у роботі добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, цькування, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність;

- отримання додаткових, у тому числі платних, послуг;

- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

- безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

- доступ до інформації з усіх галузей знань.

4.4.    Здобувачі освіти зобов’язані:

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

- підвищувати свій загальний культурний рівень;

- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;

- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;

- дбайливо ставитися до державного, громадського й особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;

- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

- брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій освітніми програмами та навчальним планом закладу, Статутом;

- дотримуватися правил особистої гігієни.

4.5. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі в заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.

4.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків,   порушення цього Статуту, порушення академічної доброчесності, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства України.

4.7.    Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

4.8.  Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

4.9.   Педагогічні працівники мають право на:

- захист професійної честі, гідності;

- академічну свободу, включаючи самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

- участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов’язаних з організацією освітньої  роботи;

- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

- виявлення педагогічної ініціативи;

- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

- участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- проходження сертифікації на добровільних засадах;

- матеріальне та соціальне забезпечення відповідно до законодавства

- об’єднання у професійні спілки та інші об’єднання громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- порушення питань захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

4.10. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

4.11. Педагогічні працівники зобов’язані:

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до освітніх програм із дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

- контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів щодо критеріїв оцінювання, затверджених Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх заміняють, керівника закладу освіти;

- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;

- дотримуватися Статуту закладу, правил внутрішнього розпорядку, умов трудового договору ( контракту);

- брати участь у роботі педагогічної ради;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

- виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу;

- готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

- виконувати накази і розпорядження керівника закладу освіти, органів управління освітою;

- володіти навичками надання домедичної допомоги дітям;

- вести відповідну документацію.

4.12. Педагогічні працівники підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

4.13. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством України.

4.14. Батьки та особи, які їх заміняють, мають право:

- обирати заклад освіти та форми навчання і виховання дітей;

- обирати та бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

- ухвалювати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;

- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу освіти та відповідних державних, судових органах.

4.15. Батьки та особи, які їх заміняють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

- забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу освіти;

- поважати честь і гідність дитини та працівників закладу освіти;

- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

- своєчасно повідомляти про причини відсутності учня з наданням підтверджувального документа (довідка лікаря, заява батьків, санаторно-курортна путівка тощо);

- забезпечувати своєчасний прихід дитини на початок навчального дня;

- відшкодовувати в повному обсязі витрати за псування учнями майна закладу освіти;

- не дозволяти приносити до закладу освіти небезпечні для життя та здоров’я речі;

- відвідувати збори батьківського самоврядування ліцею та класів, прислухатися до порад класних керівників та педагогів;

- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;

- виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до України, сім’ї, державної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів.

  1. Управління закладом освіти

 

5.1.    Керівництво закладом освіти здійснює його керівник. Керівником може бути громадянин України, який вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічногоздоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшов конкурсний відбір та визнаний переможцем відповідно до чинного законодавства України.

5.2.   Керівник закладу освіти комунальної форми власності призначається і звільняється з посади за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу.

         Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника  (засновників), трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

         Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

         Одна і та сама особа не може бути керівником закладу освіти більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника  закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.

5.3.    Заступник керівника, педагогічні та інші працівники закладу загальної середньої освіти призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього закладу. Керівник закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.

5.4.    Керівник закладу освіти:

- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір  кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- організовує освітній процес;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якісної освіти;

- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;

- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, безпеки життєдіяльності;

- розпоряджається в установленому порядку  майном закладу освіти та його коштами;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;  

- забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу;

- затверджує посадові інструкції працівникам опорного закладу загальної середньої освіти.

5.5. Керівник закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.

5.6.    Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

5.7. Педагогічна рада розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- планування та режиму роботи закладу;

- варіативної складової робочого навчального плану;

- переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- схвалення освітньої програми закладу освіти;

- формування системи та затвердження процедури внутрішнього забезпечення якісної освіти, зокрема системи та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, визнання їх результатів;

- розвитку творчої ініціативи педагогічних працівників, впровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- участь у інноваційній  та експериментальній діяльності закладу, співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами;

- морального та матеріального заохочення учнів та працівників закладу освіти;

- притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;

- педагогічна рада розглядає також питання, пов’язані з діяльністю закладу.

- регулює питання між  опорним закладом освіти та філією шляхом їх обговорення та прийняттям рішень із обов’язковим оформленням протоколів, та шляхом укладання договорів (угод).

5.8. Органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

5.9.    Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

- працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;

- учнів закладу освіти другого-третього ступеня – класними зборами;

- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

5.10. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

5.11. Право скликати збори (конференцію) мають право директор закладу освіти, засновник.

5.12. Загальні збори (конференція):

- заслуховують звіт директора і голови ради закладу освіти;

- розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

5.13. При закладі освіти за рішенням загальних  зборів можуть створюватися і діяти Рада закладу, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, положення про які розробляє й затверджує профільне міністерство України.

5.14.При закладі освіти за рішенням загальних зборів (конференції)  може створюватися і діяти піклувальна рада та рада профілактики.

5.15. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

5.16. Основними завданнями піклувальної ради є:

- сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язкового здобуття повної загальної середньої освіти;

- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів (вихованців) у закладі освіти;

- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної бази закладу освіти;

- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців), педагогічних працівників;

- запобігання дитячій бездоглядності;

- сприяння працевлаштуванню випускників закладу освіти;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів (вихованців);

- всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів (вихованців) та закладом освіти.

5.17. Піклувальна рада формується у складі осіб із представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, закладів освіти, окремих громадян, у тому числі іноземних.

5.18. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу освіти шляхом голосування простою більшістю голосів.

5.19.Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

5.20.Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу загальної середньої освіти.

5.21. У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.

5.22. Піклувальна рада діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- самоврядування;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

5.23. Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік.

5.24. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

5.25. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

5.26. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

5.27. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації.

5.28. Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу закладу загальної середньої освіти, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

5.29. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

5.30. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

5.31. Голова піклувальної ради:

- скликає і координує роботу піклувальної ради;

- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях із питань, віднесених до її повноважень.

5.32. Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

5.33. Піклувальна рада має право:

- вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника закладу загальної середньої освіти, загальних зборів (конференції) пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної бази закладу освіти;

- залучати додаткові джерела фінансування закладу освіти;

- вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази закладу освіти;

- стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів (вихованців);

- брати участь у розгляді звернень громадян із питань, що стосуються роботи закладу освіти, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

- створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

5.34. При створенні інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти передбачається посада асистента учителя, який виконує такі обов’язки:

- здійснює співпрацю з учителями в організації навчання і виховання дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного класу, батьками вихованця;

- бере участь у проведенні обстеження, спостережень вивчення психофізичних особливостей дитини;

- у складі педагогічно-консультативної команди даного інклюзивного класу бере участь у розробці індивідуального навчального плану;

- під керівництвом учителів та інших професійних фахівців бере участь у реалізації індивідуального навчального плану.

5.35. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором закладу освіти і затверджується відповідним органом управління освітою за погодженням з профспілковим комітетом.

5.36. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

5.37. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

5.38. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

VІ. Матеріально-технічна база

 

6.1.    Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено в бухгалтерському обліку.

6.2.    Майно, закріплене за закладом освіти, належить йому на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством України.

6.3.    Заклад освіти  відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6.4.    Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством України. Збитки, завдані закладу  освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.

6.5.    Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти та його філій складається із навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного, актового залів, бібліотеки, архіву, медичного і комп’ютерного кабінетів, кабінетів психолога та соціального педагога, їдальні, приміщення для навчально-допоміжного персоналу тощо.

І.Фінансово-господарська діяльність

7.1.    Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

7.2. Джерелами фінансування закладу є:

- кошти місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом;

- кошти державного або обласного бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти;

- кошти фізичних, юридичних осіб;

- благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

7.3. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в ліцеї визначається законодавством України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади. За рішенням Засновника ліцею бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

7.4. У разі фінансової автономії ліцею в частині використання бюджетних коштів передбачається самостійне здійснення витрат у межах, затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

- формування структури закладу загальної середньої освіти та його штатного розпису;

 - оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

 - оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд ліцею;

 - оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

 - укладення відповідно до законодавства України цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу.

7.5. Звітність про діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства України.

VІІІ. Міжнародне співробітництво

8.1. Ліцей за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування може проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства України прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.2. Ліцей має право відповідно до законодавства України укладати договори про співробітництво із закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.3. Участь ліцею у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства України.

ІХ. Контроль за діяльністю ліцею

 

9.1. Державний контроль у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний контроль у сфері загальної середньої освіти здійснюють Міністерство освіти і науки України, інші органи виконавчої влади та місцевого самоврядування,  що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами.

9.3. Основною формою державного контролю за діяльністю ліцею є інституційний аудит, що проводиться відповідно до Закону України «Про освіту». Можуть проводитися позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю)» у сфері господарської діяльності».

9.4. Перевірки з питань, не пов’язаних з освітньою діяльністю, проводяться його Засновником відповідно до законодавства України.

Х. Припинення діяльності ліцею

 

10.1. Припинення діяльності ліцею здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Засновника після погодження з громадськістю,  а у випадках, передбачених законодавствомУкраїни, – за рішенням суду.

10.2. У разі реорганізації ліцею всі права та обов'язки переходять до його правонаступників.

10.3. Ліквідацію ліцею здійснює ліквідаційна комісія, яка створюється за рішенням Засновника або за рішенням суду.

10.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторам, черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються чинним законодавством України.

10.5. У разі припинення діяльності ліцею шляхом його ліквідації або реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) усі активи ліцею передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу міського бюджету.

10.6. Працівникам ліцею, які звільняються у зв'язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантують дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

10.7. У разі реорганізації чи ліквідації ліцею Засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

ХІ. Прикінцеві положення

 

11.1.Цей Статут набуває чинності після його затвердження та державної реєстрації в уповноважених для цього органах.

11.2. Зміни та доповнення до Статуту оформлюються відповідно до вимог чинного законодавства України.

11.3. Зміни та доповнення викладаються в новій редакції Статуту, затверджуються рішенням Засновника та набирають чинності після її державної реєстрації.

11.4. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.

Секретар Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ