1. Головна
  2. Козелецька селищна рада
  3. Рішення сесії № 12-36/VIII від 23.08.2024


ПРИЙНЯТО

Україна

КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА  РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

(тридцять шоста сесія восьмого скликання)

23 серпня 2024 року

сел. Козелець

№ 12-36/VIII

Про зміну юридичної адреси та

затвердження Статуту Козелецького ліцею №2

Козелецької селищної ради в новій редакції

         Відповідно до частини першої статті 144 Конституції України, Цивільного кодексу України,  Закону України «Про освіту», Закону України «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України» від 26.01.2024 року № 3285, наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 19.01.2024 р. № 48 «Про внесення змін до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2000 р.№290», у зв’язку із зміною адміністративно-територіального устрою України (селища міського типу змінюються на селища), керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада вирішила:

1.Внести зміни до юридичної адреси Козелецького ліцею №2 Козелецької селищної ради з адреси: вул. Соборності, буд. 70, смт Козелець,  Чернігівський район, Чернігівська область, 17000 на адресу: вул. Соборності, буд. 70, селище Козелець,  Чернігівський район, Чернігівська область, 17000.

  1. Затвердити Статут Козелецького ліцею №2 Козелецької селищної ради в новій редакції, що додається.
  2. Директору Козелецького ліцею №2 Козелецької селищної ради провести дії, передбачені чинним законодавством України щодо державної реєстрації статутних документів закладу.
  3. Пункт 3 рішення двадцятої сесії Козелецької селищної ради восьмого скликання від 12 серпня 2022 року №05-20/VIII «Про зміну найменування юридичної особи Козелецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 Козелецької селищної ради» визнати таким, що втратив чинність.
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку.

Секретар                                                                       Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ

Додаток до

рішення тридцять шостої

Козелецької селищної ради

восьмого скликання

від 23 серпня  2024 року

№ 12-36/VIII

СТАТУТ

Козелецького ліцею №2 Козелецької селищної ради

(нова редакція)

 

І. Загальніположення

  • Козелецький ліцей №2 Козелецької селищної ради перебуває в комунальній власності Козелецької селищної  ради.
  • Найменування закладу освіти:

Повна назва: Козелецький ліцей №2 Козелецької селищної ради.

Скорочена назва: Козелецький ліцей №2.

  • Юридична адреса ліцею: вул. Соборності, буд. 70,селище Козелець, Чернігівський район, Чернігівська область, 17000.
  • Козелецький ліцей №2 Козелецької селищної ради є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого засновником, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, офіційні бланки з відповідними реквізитами, інші атрибути юридичної особи відповідно до чинного законодавства України; може бути фінансово автономним, мати самостійний баланс та рахунок в установі банку і державного казначейства, мати право відкривати рахунки у відповідних установах, набувати майнових та особистих немайнових прав.
  • Козелецький ліцей №2 Козелецької селищної ради (далі – ліцей) є комунальним закладом.
  • Засновником ліцею є Козелецька селищна рада (далі – Засновник). Засновник та/або уповноважений ним орган управління здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус та територію обслуговування, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування.

1.7. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.

1.8.  Ліцей є закладом загальної середньої освіти, який забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти через організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, на трьох рівнях:

- початкова освіта тривалістю чотири роки;

- базова середня освіта тривалістю п’ять років;

- повна загальна середня освіта тривалістю два роки. 

1.9. Заклад проводить освітню діяльність на підставі ліцензії, що видається відповідно до законодавства.

1.10. Головною метою діяльності ліцею є забезпечення реалізації права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти.

1.11. Органи місцевого самоврядування відповідно до території обслуговування, закріпленої за ліцеєм розпорядженням Засновника, здійснюють підвезення учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності, до закладу та у зворотному напрямку.

1.12. Головними завданнями ліцею є:

- виховання громадянина України;

- всебічний розвиток, формування світогляду і соціалізація особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям патріотизму і національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що необхідні для самовдосконалення, підготовки до самостійного життя і подальшого здобуття освіти;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- формування навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти;

- організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях і принципах, визначених законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»;

- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття початкової, базової, повної загальної середньої освіти;

- створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу.

1.13. Ліцей  самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї автономії, обсяг якої визначається Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами  України та цим Статутом.

1.14. Ліцей має право:

- бути самостійним, незалежним та відповідальним у прийняті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних,  кадрових,  фінансових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законодавством України;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку ліцею;

- визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани, самостійно формувати освітні програми;

- спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову, просвітницьку роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

- надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;

- бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством та цим Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

- розвивати власну матеріально-технічну і соціальну базу (мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів), а також навчально-матеріальну базу для вивчення предмета «Захист України».

1.15. Ліцей зобов’язаний:

- реалізовувати положення Конституції України, закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

- здійснювати освітню діяльність згідно з ліцензією;

- проходити в установленому порядку інституційний аудит;

- задовольняти потреби громадян, котрі проживають на території обслуговування закладу освіти, у здобутті початкової, базової, повної загальної середньої освіти;

- за потреби створювати  інклюзивні класи або групи, організовувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами;

- забезпечувати єдність навчання та виховання;

- створювати власну науково-методичну базу;

- зберігати матеріально-технічну базу;

- охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

- видавати документи про освіту встановленого зразка.

1.16. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-  безпечні умови освітньої діяльності;

-  дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.17. Діяльність ліцею ґрунтується на принципах гуманізму, демократизму, рівності, справедливості, толерантності, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій, верховенства права, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, диференціації та оптимізації змісту і форми освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.

1.18. Мовою освітнього та виховного процесів у ліцеї є державна українська мова. Усі здобувачі освіти вивчають державну мову відповідно до державних стандартів.

1.19.Учасники освітнього процесу ліцею розробляють стратегію розвитку закладу на певний період, в якій визначаються особливості освітньої діяльності. Стратегія розвитку схвалюється педагогічною радою, затверджується засновником та впроваджується в практику наказом керівника закладу освіти.

1.20. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі освіти організовується згідно з положенням «Про індивідуальне навчання та екстернат у системі закладів загальної середньої освіти», затверджених Міністерством освіти і науки України.

1.21. Медичне обслуговування та організація харчування здобувачів освіти здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством України.

1.22. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені  між ними.

ІІ. Зарахування учнів до ліцею, їх переведення та відрахування

 

2.1. Зарахування учнів до ліцею здійснюється відповіднодо наказу керівника, що видається на підставі заяви одного з батьків дитини або осіб, що їх замінюють, поданої особисто за затвердженим зразком до якої додаються документи, визначені чинним законодавством України. За повноту і достовірність усієї інформації та усіх документів, що подаються до ліцею, відповідає, згідно з вимогами законодавства України, особа, яка їх подає.

2.2. Зарахування учнів до ліцею здійснюється на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування, закріпленої за ліцеєм розпорядженням Засновника.  

2.3. Зарахування, відрахування та переведення учнівздійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.

2.4. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

2.5. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються законодавством України.

2.6. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до ліцею відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

2.7. Переведення учнів до наступного класу ліцею здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

2.8. У разі переходу учня до іншого закладу освіти батьки або особи, які їх заміняють, подають до ліцею відоповідну заяву та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.

2.9. Із ліцею освіти відраховуються учні, які:

- здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;

- переводяться до іншого закладу освіти відповідно до чинного законодавства України;

- вибувають на постійнемі сцепроживання за межі України.

2.10. Відрахування із зазначених підстав здійснюється відповідно до наказу директора ліцею.

ІІІ. Організація освітнього процесу в ліцеї

 

3.1. Ліцей організовує навчання за інституційною (очна (денна), дистанційна, мережева) та індивідуальною (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання, відповідно до положень, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти.

3.2. Ліцей може створювати у своєму складі класи з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Особливості застосування різних форм здобуття освіти регламентуються чиним законодавством України.

3.3. Ліцей створює умови для навчання осіб із особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

3.4. Класи в ліцеї формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством України, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до ліцею.

Наповнюваність класів ліцею не може перевищувати вимог чинного законодавства України.

3.5. Кількість учнів у классах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п’яти осіб. У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за формами, визначеними чинним законодавством України.

3.6. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у ліцеї здійснюється згідно з нормативами, встановленими чинним законодавством України.

3.7. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення Засновника у 1-4 класах ліцею можуть функціонувати групи подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

3.8. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного планів, що схвалюються педагогічною радою та затверджуються директором. У планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу, визначаються перспективи його розвитку.

3.9. Освітній процес у ліцеї здійснюється відповідно до програм, розроблених на основі державних стандартів освіти відповідних рівнів.

3.10. Ліцей розробляє освітні програми, що схвалюються педагогічною радою та затверджуються директором ліцею.

3.11. На основі освітніх програм педагогічна рада ліцею складає, а керівник ліцеюзатверджує навчальні плани, що конкретизують організацію освітнього процесу.

3.12. Відповідно до навчального плану педагогічні працівники ліцею самостійно добирають навчальні  програми, підручники, навчальні посібники, що відповідають вимогам чинного законодавства України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, педагогічні технології, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. Авторські освітні програми, підручники та посібники застосовуються ліцеєм після затвердження їх в установленному чинним законодавством України порядку.

3.13. Ліцей може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не ввійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

3.14. Режим роботи ліцею визначається директором ліцею на основі  відповідних нормативно-правових актів.

3.15. Освітній процес у ліцеї організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається в перший за ним робочий день.

3.16. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою ліцею в межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

3.17. Тривалість канікул у ліцеї протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

3.18. Безперервна навчальна діяльність учнів ліцею не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-11років навчання), крімвипадків, визначених законодавством України.

3.19. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів.

3.20. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, затверджується директором і узгоджується в установленному чинним законодавством України порядку.

3.21. Зміни часу, розкладу навчальних занять без дозволу адміністрації ліцею забороняється.

3.22. Відволікання учнів віднавчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

3.23. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітніми програмами та навчальними планами закладу освіти, дозволяється лише за їхньою згодою та згодою батьків абоосіб, які їх заміняють.

3.24. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у ліцеї можуть проводитись індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

3.25. Позакласна робота, культурно-масові заходи проводяться в позаурочний час.

3.26. Зміст, обсяг і характер домашніх завданьіз кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

3.27. Виховання учнів здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними. Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України.

3.28. У ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.29. Примусове залучення учнів ліцею до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

3.30. Виконання державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти є обов’язковим для ліцею.

3.31. Процедура досягнення учнями результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, визначається освітньою програмою ліцею.

ІV. Оцінювання навчальних досягнень учнів

 

4.1.Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються чинним законодавством України.

4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

4.3. Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює ліцей.

4.4. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів, їхніх батьків або осіб, які їх заміняють, класним керівником.

4.5. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання та тематичного обліку знань і відображається у свідоцтві досягнень або табелі успішності, що видається учневі.

4.6. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили заклад загальної середньої освіти I, II і III ступенів, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми, порядок і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

4.7. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності у закладі освіти.

4.8. В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації в порядку, що встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки та Міністерством охорони здоров’я України.

4.9. Після завершення навчання за освітньою програмою певного рівня навчання (початкової, базової та профільної середньої освіти) видається відповідний документ про освіту державного зразка.

4.10. У документах про освіту результати підсумкового оцінювання фіксуються за 12-бальною шкалою. Здобувачі освіти з результатами річного оцінювання та державної підсумкової атестації не нижчими, ніж 10 балів з кожного предмета, отримують свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою   про повну загальну середню освіту з відзнакою.

4.11. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, та здобувачі освіти, які досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватися похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

4.12. Випускникам закладу освіти, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

4.13. Для учнів встановлюються різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

4.14. Педагогічна рада ліцею може ухвалювати рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів.

  1. Учасники освітнього процесу

 

5.1. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є:

- учні;

- педагогічні працівники;

- інші працівники ліцею;

- батьки учнів (особи, які їх замінюють);

- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу  в порядку, що встановлюється ліцеєм.

5.2. Права та обов’язки учасників освітнього процессу визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, локальними нормативно-правовими актами, цим Статутом.

5.3. Учні ліцею мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процессу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ліцею та послугами його структурних підрозділіву порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів України;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ліцеєм;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

5.4. Учні ліцею зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- повідомляти керівництво ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних, інших працівників ліцею, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

- братии посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством України в порядку та з дотриманням пільг, передбачених законодавством України;

- бережно ставитися до майна ліцею, майна інших учасників освітнього процесу;

- дотримуватися правил особистої гігієни;

- дотримуватися встановлених вимог щодо форми одягу в ліцеї;

- мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством України та локальними нормативно-правовими актами.

Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі в заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.

5.5. Педагогічним працівником є особа з високими моральними  якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в ліцеї.

5.6. Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

5.7. Педагогічні працівники ліцею мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, щовідповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів України;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами ліцею;

- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- подовжену оплачувану відпустку;

- участь у громадському самоврядуванні ліцею;

- участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;

- захист під час освітнього процессу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

5.8. Педагогічні працівники ліцею зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

- дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конситуції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісністьУкраїни;

- виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати учнів під час освітнього процессу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- поважати гідність, права, свободи і законі інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;

- вести документацію, передбачену нормативно-правовими актами, в тому числі локальними;

- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах ліцею;

- виконувати накази і розпорядження директора ліцею, засновника, органу управління;

- сприяти створенню іміджу ліцею;

- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимого правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог;

- повідомляти керівництво ліцею про факти булінгу (цькування) учнів, педагогічних та інших працівників ліцею, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

5.9. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством України, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами ліцею.

5.10.Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством України.

5.11. Атестація педагогічних працівників ліцею є обов'язковою. Атестація може бути черговою або позачерговою. Чергова атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років. Позачергова атестація проводиться відповідно до чинного законодавства України.

5.12. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається чинним законодавством України.

5.13. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи в порядку, встановленому законодавством України.

5.14. Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

5.15. Формування та забезпечення функціонування системи сертифікації педагогічних працівників здійснює центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

5.16. Процедуру сертифікації педагогічних працівників здійснюють спеціально уповноважені державою установи, положення про які затверджує Кабінет Міністрів України.

5.17. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

5.18. Педагогічні працівники, які отримують доплату за успішне проходження сертифікації, впроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології.

5.19. Педагогі чніпрацівники, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.

5.20. Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства України. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.

5.21. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників визначається відповідно до законодавства України директором ліцею.

5.22. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

5.23. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, інших випадках або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства України про працю.

5.24. За особливі трудові заслуги педагогічні працівники ліцею можуть бути нагороджені державними нагородами, представлені до присудження державних премій України, відзначені знаками, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.

5.25. Педагогічні працівники можуть поєднувати освітню роботу з науково-методичною, експериментальною та навчанням.

5.26. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають посаді, що її обіймають, звільняються з роботи згідно з законодавством України.

5.27. Права і обов’язкиіншихпрацівників, які залучаються до освітнього процесу, регламентуються законодавством України, установчими документами ліцею, колективним договором, трудовим договором, посадовими інструкціями, що розробляються відповідно до типових кваліфікаційних характеристик з урахуванням умов роботи ліцею і затверджуються директором ліцею.

5.28. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників ліцею й інші трудові відносини регулюються чинним законодавством України.

5.29. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини. Батьки учнів (особи, які їх заміняють) є учасниками освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітей до ліцею.

5.30. Батьки учнів (особи, які їх заміняють) мають право:

- захищати відповідно до законодавства України права та законні інтереси учнів;

- звертатися до ліцею з питань освіти;

- обирати ліцей, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- отримувати інформацію про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у ліцеї та йогоосвітньої діяльності.

- брати участь у громадському самоврядуванні ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ліцею;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність ліцею, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування);

- подавати керівництву або засновнику ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) щодо дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) щодо дитини або будь-якогоіншогоучасника освітнього процесу.

5.31. Батьки учнів (особи, які їх заміняють) зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтересидитини та іншихучасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати в дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законівУкраїни, захищати суверенітет і територіальну цілісністьУкраїни;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбанняУкраїни;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

- сприяти керівництву ліцею у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в ліцеї;

- не заходити в приміщення ліцею без попередньої домовленості з адміністрацією або вчителем (окрім встановлених днів та годин відвідування), не відволікатипе дагогічних працівників під час проведення уроків.

5.32. Інші права та обов’язки батьків учнів (осіб, які їх заміняють) можуть встановлюватися законодавством України, установчими документами ліцею і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

5.33. У разі порушення батьками або особами, які їх заміняють, обов’язків, передбачених законодавством України, ліцей може порушувати в установленному законодавством України порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

5.34. Права і обов’язки інших осіб, які можуть бути залучені до освітнього процесу у ліцеї встановлюються чинним законодавством України та локальними нормативно-правовими актами.

VІ. Управління ліцеєм

 

6.1. Управління ліцеєм здійснюється його засновником через уповноважений орган управління освітою у межах повноважень, передбачених законодавством України.

6.2. Засновник:

- приймає рішення про припинення (реорганізацію чи ліквідацію) ліцею;

- затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законодавством України;

- затверджує структуру, штатний розпис ліцею;

- створює матеріально-технічні умови, забезпечує іншими ресурсами, необхідними для функціонування ліцею;

- затверджує кошторис та здійснює фінансування ліцею, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

- затверджує положення про конкурс на посаду керівника ліцею;

- затверджує за поданням ліцею стратегію розвитку такого закладу;

- реалізує інші права, передбачені чинним законодавством України.

6.3. Уповноважений орган:

- сприяє розвитку матеріально-технічного забезпечення ліцею;

- залучає необхідних фахівців для надання допомоги в діяльності шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів ліцею;

- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника ліцею;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

- здійснює контроль за використанням ліцеєм публічних коштів;

- реалізує інші права та повноваження, передбачені чинним законодавствомУкраїни та/або делеговані Засновником.

6.4. Засновник або уповноважена ним особа не мають права втручатися в діяльність ліцею, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законодавством та установчими документами.

6.5. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснює його керівник, який несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність ліцею.

6.6. Керівником може бути громадянин України, який вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшов конкурсний відбір та визнаний переможцем відповідно до чинного законодавства України.

6.7. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника ліцею визначаються законодавством України та цим Статутом. Додаткові трудові права та обов’язки керівника можуть також визначатися строковим трудовим договором (контрактом).

6.8. Керівник ліцею є представником ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самовдядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законодавством України та цим Статутом.

6.9. Одна і та сама особа не може бути керівником більше ніж два терміни підряд (до першого строку включається дворічний термін перебування на посаді керівника закладу, призначеного вперше). Після закінчення другого терміну перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в ліцеї на іншій посаді.

6.10. Керівник ліцею в межах наданих йом уповноважень:

- організовує діяльність ліцею;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності ліцею;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

- призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються законодавством України та локальними нормативно-правовими актами;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування ліцею;

- сприяє здоровому способу життя учнів та працівників ліцею;

- забезпечує створення у ліцеї безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

- затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ліцеї;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) учнів, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликаєз асідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведенного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та Службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ліцеї;

- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та установчими документами ліцею.

6.11. Керівник ліцею має право:

- підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності ліцею;

- приймати рішення щодо діяльності ліцею в межах повноважень, визначених законодавством України та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном ліцею та його коштами;

- призначатина посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників ліцею, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства України;

- визначати режим роботи ліцею;

- видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

- укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

- звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якостіосвіти та/або громадської акредитації ліцею;

- ухвалювати рішення з інших питань діяльності ліцею.

6.12. Керівник ліцею зобов’язаний:

- виконувати закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інші акти законодавства України, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками ліцею, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

- планувати та організовувати діяльність ліцею;

- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку ліцею;

- затверджувати правила внутрішнього розпорядку ліцею;

- затверджувати посадові інструкції працівників ліцею;

- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ліцею відповідно до законодавства України;

- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування в разі потреби індивідуального навчального плану;

- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;

- забезпечувати розробку, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуальногонавчального плану;

- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ліцею;

- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в ліцеї;

- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників ліцею;

- створювати в ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законодавства України;

- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства України;

- організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства України;

- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку ліцею;

- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством України, Засновником, установчими документами ліцею, колективним договором, строковим трудовим договором.

6.13. Керівник ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством України, установчими документами ліцею і строковим трудовим договором.

6.14. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління ліцею.

6.15. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності колегіальних органів управління ліцею визначаються законодавством України та установчими документами ліцею.

6.16. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є керівник ліцею.

6.17. Педагогічна рада:

- схвалює стратегію розвитку ліцею та річний план роботи;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- ухвалює рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- ухвалює рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

- ухвалює рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності ліцею;

- розглядає інші питання, віднесені законодавством України та/або Статутом ліцею до її повноважень.

6.18. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань ухвалюються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

6.19. Рішення педагогічної  ради, ухвалені  в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу в ліцеї.

6.20. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори коллективу ліцею, що скликаються не менше одного разу на рік.

6.21. У період між загальними зборами діє Рада ліцею.

6.22. У ліцеї можуть бути створені та функціонувати предметні комісії, методичні об’єднання, творчі, динамічні, мобільні групи, психологічна, методична служби, наукові та інші об’єднання учнів, вчителів, батьків.

6.23. У ліцеї можуть бути створені та функціонувати:

- органи самоврядування працівників ліцею;

- органи самоврядування учнів ліцею;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.24. Повноваження загальних зборів колективу ліцею, піклувальної ради, Ради ліцею, інших органів, якщо такі створені в ліцеї, визначаються окремими Положеннями.

VІІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарськадіяльність

7.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено в балансі закладу і передано йому в оперативне управління.

7.2. Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

7.3. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених законодавством України виключно за згодою засновника.

7.4. Збитки, надані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовується відповідно до чинного законодавства України.

7.5. Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається з навчальних кабінетів, спортивного залу, бібліотеки, комп'ютерного кабінету тощо.

7.6. Ліцей має земельну ділянку, на якій розміщена будівля закладу, спортивні майданчики, зона відпочинку.

7.7. Об'єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначення.

7.8. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі його кошторису.

7.9. Джерелами фінансування закладу освіти є:

- державний бюджет;

- місцевий бюджет;

- кошти за наданняосвітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

- інші джерела, не заборонені законодавством України.

7.10. Доходи використовуються виключно для реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

7.11. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в ліцеї визначається законодавством України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад. За рішенням Засновника ліцею бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

7.12. У разі фінансової автономії ліцею в частині використання бюджетних коштів передбачається самостійне здійснення витрат у межах, затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

- формування структури закладу загальної середньої освіти та його штатного розпису;

 - оплату праціпрацівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

 - оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд ліцею;

 - оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

 - укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу.

7.13. Ліцей має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.14. Звітність про діяльність ліцею встановлюється відповідно до законодавства України.

7.15. Штатний розпис закладу освіти затверджує директор після погодження з органом управління освітою на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у  сфері освіти.

7.16. Ліцей має право користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи для забезпечення статутної діяльності.

7.17. Звітність про діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства України.

VІІІ. Міжнародне співробітництво

8.1. Ліцей за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування може проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства України прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.2. Ліцей має право відповідно до законодавства України укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.3. Участь ліцею у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства України.

ІХ. Контроль за діяльністю ліцею

 

9.1. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади з забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень  та  у  спосіб, що визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами.

9.3. Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є:

- плановий (позаплановий) інституційний аудит;

- позапланова перевірка.

9.4. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит, позапланові перевірки відповідно до законодавства України.

9.5. Інституційний аудит ліцею є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньоїосвіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

9.6. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

9.7. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою Засновника, керівника, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування згідно з законодавством України.

9.8. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті закладу освіти, Засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.

9.9. Підставою для проведення позапланової перевірки ліцею є:

- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило чи може спричинити шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, до якого додаються документи чи їх копії, що підтверджують такі порушення (за наявності);

- необхідність перевірки виконання розпорядження про усунення порушень вимог законодавства, виданого за результатами проведення центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти або його територіальним органом попереднього заходу державного нагляду (контролю);

- звернення освітнього омбудсмена.

9.10. Засновник закладу освіти та/або орган управління освітою здійснюють контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти та за дотриманням установчих документів закладу освіти.

9.11. Контроль за додержанням державних стандартів загальної середньої освіти, навчально-методичне керівництво та державне інспектування ліцею, здійснюється відповідно до законодавства України.

Х. Припинення діяльності ліцею

 

10.1. Припинення діяльності ліцею здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Засновника, після погодження з громадськістю,  а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду.

10.2. У разі реорганізації ліцею всі права та обов'язки переходять до його правонаступників.

10.3. Ліквідацію ліцею здійснює ліквідаційна комісія, яка створюється за рішенням засновника або за рішенням суду.

10.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторам, черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються чинним законодавством України.

10.5. У разі припинення діяльності ліцею шляхом його ліквідації або реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) усі активи ліцею передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду абозараховуються до доходу міського бюджету.

10.6. Працівникам ліцею, які звільняються у зв'язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантують дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

10.7. Ліцей є таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення юридичної  особи.

10.8. У разі реорганізації чи ліквідації ліцею засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

ХІ. Прикінцеві положення

 

11.1. Цей Статут набуває чинності після його затвердження та державної реєстрації в уповноважених для цього органах.

11.2. Зміни та доповнення до Статуту оформлюються відповідно до вимог чинного законодавства України.

11.3. Зміни та доповнення викладаються в новій редакції Статуту, затверджуються рішенням Засновника та набирають чинності після її державної реєстрації.

11.4. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.

Секретар Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ