1. Головна
  2. Козелецька селищна рада
  3. Рішення сесії № 23-36/VIII від 23.08.2024


ПРИЙНЯТО

Україна

КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА  РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

(тридцять шоста сесія восьмого скликання)

23 серпня 2024 року

сел. Козелець

№ 23-36/VIII

Про затвердження Плану формування

перспективної мережі закладів

загальної середньої освіти

Козелецької селищної ради на 2024–2027 роки

Відповідно до статті 143 Конституції України, статті 25 Закону України «Про освіту», статей 32, 35, 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», з метою приведення до вимог чинного законодавства України мережі закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради, забезпечення якісних освітніх послуг для здобувачів освіти, виконання нормативних завдань освітнього процесу, створення спроможної освітньої мережі, ефективного використання матеріально-технічних, кадрових та фінансових ресурсів, керуючись статтями 25, 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада вирішила:

  1. Затвердити План формування перспективної мережі закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради на 2024–2027 роки (далі – План), що додається.
  2. Реалізацію Плану здійснювати з урахуванням змін до нормативно-правових актів України, соціально-економічної та демографічної ситуації на території Козелецької селищної ради.
  3. Оприлюднити План на офіційному вебсайті Козелецької селищної ради.
  4. Організацію виконання рішення покласти на управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради.
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку.

Секретар Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ

         Додаток до

рішення тридцять шостої

Козелецької селищної ради

восьмого скликання

від 23 серпня  2024 року

№ 23-36/VIII

План

формування перспективної мережі

закладів загальної середньої освіти

Козелецької селищної ради на 2024–2027 роки

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНИЙ ПЛАН

З набуттям чинності законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» з’явилося законодавче підґрунтя для реформування системи загальної середньої освіти, що має сприяти підвищенню якості освіти та освітньої діяльності, зростанню інтелектуального та культурного потенціалу суспільства та особистості.

У зв’язку з цим виникла необхідність приведення до вимог чинного законодавства України мережі закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради.

Переоформлення установчих документів закладів загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про освіту» відбулося до 01 вересня 2022 року. У громаді 7 закладів загальної середньої освіти змінили найменування на «ліцей», оскільки забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти через організацію єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, на трьох рівнях (початкова освіта тривалістю чотири роки; базова середня освіта тривалістю п’ять років; повна загальна середня освіта тривалістю два роки).

Проте зважаючи на необхідність вдосконалення окремих положень законодавства України, прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти», який продовжив перехідний період для трансформації, оптимізації мережі закладів освіти закладів загальної середньої освіти до 01 вересня 2027 року, враховуючи строки набрання чинності окремими положеннями цього Закону України.

Однак обласним радам (з урахуванням пропозицій міських, сільських, селищних рад) до 01 вересня 2024 року необхідно затвердити плани формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з урахуванням вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти» щодо безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього простору, демографічних показників розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, спроможності територіальних громад, профілізації старшої профільної школи і необхідності охоплення на відповідній території усіх профілів навчання, визначених законодавством України, з метою гарантування і забезпечення права кожного учня на вибір відповідного профілю навчання.

Засновникам ліцеїв до 01 вересня 2027 року необхідно забезпечити з урахуванням вимог законодавства України виконання затверджених  обласними радами планів шляхом утворення та забезпечення ліцеїв належною матеріально-технічною базою, обладнанням, доступом до мережі «Інтернет», відібрати на конкурсних засадах педагогічних працівників, провести конкурс відповідно до вимог чинного законодавства України на посаду керівника закладу освіти та вжити інших необхідних дій, визначених відповідними планами та законодавством України.

Засновник зобов’язаний визначитися з мережею ліцеїв у громаді з урахуванням вимог до таких закладів та розглянути шляхи запровадження змін. Наразі актуальним є питання щодо зміни підходів до здобуття профільної середньої освіти.

Проблемами нинішньої профільної школи є:

- значна кількість шкіл, у яких по одному класу на паралелі 10-11-х класів, що забезпечують здобуття профільної середньої освіти;

- рішення про профіль навчання заклади освіти здебільшого ухвалюють з огляду на забезпечення педагогічного навантаження вчителя, а не запитів учнів та їхніх батьків;

- ігнорування потреб меншості в ухваленні рішення щодо профілю навчання;

- нерозуміння батьками суті профільного навчання для подальшого життя дітей, а також те, що за бажанням можна й потрібно змінювати заклад, якщо він не відповідає бажаному профілю або якості послуг;

- реалізація положень Закону України «Про повну загальну середню освіту» та Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти» докорінно змінює ситуацію щодо організації профільної середньої освіти.

Для започаткування та проведення освітньої  діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», положенням про ліцей та ліцензійними умовами.

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ОСВІТИ

Статтею 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено нові типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти: «Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:

  • початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
  • гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
  • ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії. За рішенням засновника початкова школа, гімназія може включати дошкільний підрозділ, за умови його розміщення в окремій будівлі або відокремленому приміщенні з окремими входом/виходом і територією для вихованців дошкільного підрозділу.

Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи.

За рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти та, як виняток, здобуття початкової освіти.

Заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.

Статтею 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено основні вимоги до ліцеїв, а саме:

  • функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання учнів, вводиться в дію з 01.09.2027);
  • функціонування ліцею як окремої юридичної особи, відокремленої від початкової школи та гімназії, крім випадків, визначених цим Законом України;
  • забезпечення здобуття профільної середньої освіти відповідно до профілів навчання з навчальним навантаженням та з можливістю обрання учнями навчальних предметів (інтегрованих курсів, інших освітніх компонентів) в обсягах, що визначаються законодавством України;
  • створення безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього середовища відповідно до вимог законодавства України;
  • підвезення (у разі потреби) учнів і педагогічних працівників до закладу освіти (місця навчання, роботи) та у зворотному напрямку до місця проживання (за потреби) на відстань, що визначається законодавством України;
  • забезпечення проживання учнів у пансіонах у разі, якщо час їхнього доїзду до ліцею буде більше норми, визначеної законодавством України;
  • забезпечення учасникам освітнього процесу вільного і безоплатного бездротового доступу до мережі «Інтернет» з характеристиками, що відповідають вимогам законодавства України, у приміщеннях закладу освіти, у тому числі в пансіоні;
  • забезпечення здобувачів освіти харчуванням у порядку та відповідно до вимог, визначених Кабінетом Міністрів України;
  • відповідності іншим вимогам, визначеним законодавством України.

Реалізація положень Закону України «Про повну загальну середню освіту» потребує прийняття Плану формування перспективної мережі закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради на 2024–2027 роки та прийняття відповідних управлінських рішень як засновнику, так і уповноваженому органу.

  1. МЕТА ПЛАНУ

Метою Плану є створення мережі різних типів закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради, що забезпечить територіальну доступність початкової та/або базової середньої освіти та створить умови для здобуття учнями якісної профільної освіти.

 

  1. ОБҐРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ

Мережа закладів загальної середньої освіти формуватиметься відповідно до законодавства України з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб Козелецької селищної ради та відбуватиметься поетапно шляхом реорганізації закладів, що здійснюють освітню діяльність одночасно на всіх рівнях повної загальної середньої освіти в гімназії (зі структурним підрозділом «початкова школа») та ліцей (на перехідний період зі структурними підрозділами «гімназія» та «початкова школа»).

У разі реорганізації закладу загальної середньої освіти засновник забезпечить учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

  1. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ТА ЗАХОДІВ ПЛАНУ, ТЕРМІНИ ЙОГО ВИКОНАННЯ

Завданнями Плану є:

  1. Створення спроможної (ефективної) мережі закладів освіти, з урахуванням територіальних особливостей, демографічної ситуації, забезпечення якості освіти.
  2. Здійснення заходів щодо приведення типів закладів загальної середньої освіти у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Заходи  щодо реалізації завдань Плану:

  1. Приведення у відповідність до законів України «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти» типів закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради шляхом створення академічного ліцею на базі Козелецького ліцею №3 Козелецької селищної ради та забезпечення профільної освіти (10-11 (12) класи).
  2. Приведення у відповідність до Закону України «Про повну загальну середню освіту» типів закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради шляхом створення гімназій на базі Білейківського ліцею Козелецької селищної ради, Данівського ліцею Козелецької селищної ради, Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради, Козелецького ліцею №2 Козелецької селищної ради, Лемешівського ліцею Козелецької селищної ради, Сираївського ліцею Козелецької селищної ради.
  3. Ліквідація філій опорних закладів загальної середньої освіти, а саме:

- Бобруйківської філії Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради;

- Мостищенської філії Козелецького ліцею №1 Козелецької селищної ради;

- Лихолітської філії Козелецького ліцею №3 Козелецької селищної ради;

- Патютинської філії Козелецького ліцею №3 Козелецької селищної ради;

- Скрипчинської філії Козелецького ліцею №3 Козелецької селищної ради.

План формування перспективної мережі закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради на 2024–2027 роки

Назва закладу загальної середньої освіти

Заходи для реалізації формування мережі ЗЗСО,

терміни виконання

Тип закладу загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти

Назва закладу загальної середньої освіти на 01.09.2027 року

2024 рік

2025 рік

2026 рік

2027 рік

1

Білейківський ліцей Козелецької селищної ради

-

-

Припиненнянабору учнів

до 10 класу закладу освіти

Перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

Гімназія зі структурним підрозділом «Початкова школа» (забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти)

Білейківська гімназія Козелецької селищної ради

2

Данівський ліцей Козелецької селищної ради

-

-

Припиненнянабору учнів до 10 класу закладу освіти

Перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

Гімназія зі структурним підрозділом «Початкова школа» (забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти)

Данівська гімназія Козелецької селищної ради

3

Козелецький ліцей №1 Козелецької селищної ради

-

-

Припиненнянабору учнів до 10 класу закладу освіти

Перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

Гімназія зі структурним підрозділом «Початкова школа» зі статусом – опорний заклад освіти (забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти)

Козелецька гімназія №1 Козелецької селищної ради

4

Козелецький ліцей №2 Козелецької селищної ради

-

-

Припинення набору учнів до 10 класу закладу освіти

Перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

Гімназія зі структурним підрозділом «Початкова школа» (забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти)

Козелецька гімназія №2 Козелецької селищної ради

5

Козелецький ліцей №3 Козелецької селищної ради

-

-

-

Зміна найменування закладу освіти

Ліцей зі структурними підрозділами «Гімназія», «Початкова школа» зі статусом – опорний заклад освіти (забезпечує здобуття початкової,  базової середньої та профільної середньої освіти)

Козелецький ліцей Козелецької селищної ради

6

Лемешівський ліцей Козелецької селищної ради

-

-

Припинення набору учнів до 10 класу закладу освіти

Перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

Гімназія зі структурним підрозділом «Початкова школа» (забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти)

Лемешівська гімназія Козелецької селищної ради

7

Сираївський ліцей Козелецької селищної ради

-

-

Припинення набору учнів до 10 класу закладу освіти

Перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

Гімназія зі структурним підрозділом «Початкова школа» (забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти)

Сираївська гімназія Козелецької селищної ради

8

Бобруйківська філія Козелецького ліцею №1

Ліквідація  закладу освіти

-

-

-

-

-

9

Лихолітська філія Козелецького ліцею №3

-

Ліквідація закладу освіти

-

-

-

-

10

Мостищенська філія Козелецького ліцею №1

Ліквідація  закладу освіти

-

-

-

-

-

11

Патютинська філія Козелецького ліцею №3

Ліквідація закладу освіти

-

-

-

-

-

12

Скрипчинська філія Козелецького ліцею №3

-

Ліквідація  закладу освіти

-

-

-

-

* Заходи для реалізації формування мережі, визначених Планом, може змінюватися в разі внесення відповідних змін до нормативно-правових актів України, погіршення демографічної ситуації на території Козелецької селищної ради.

  1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ

Основними результатами є:

- здійснення заходів щодо приведення типів закладів загальної середньої освіти Козелецької селищної ради у відповідності до вимог чинного законодавства України;

- створення ефективної, доступної та спроможної мережі гімназій;

- створення академічного ліцею, який за умови наявності стандарту профільної середньої освіти, відповідної типової освітньої програми та на підставі відповідного рішення Кабінету Міністрів України зможе з 1 вересня 2027 року запровадити трирічні освітні програми в межах дванадцятирічної повної загальної середньої освіти;

- створення умов для індивідуальної траєкторії розвитку здобувачів освіти, їх самореалізації, вибору професії та оволодіння ключовими компетентностями, необхідними для успішної самореалізації, соціалізації, подальшої трудової діяльності.

  1. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ

Координація заходів, передбачених Планом, покладається на управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради.

Контроль за реалізацією заходів, передбачених Планом, покладається на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку, заступника Козелецького селищного голови з фінансово-економічних та соціальних питань.

Секретар Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ